Diéta imitujúca pôst (DMD) Prolon a choroby čriev

ovocie a zelenina
Základ stravy-čerstvá zelenina a ovocie

Taliansky vedec, riaditeľ Inštitútu dlhovekosti na University of Southern California, Valter Longo preukázal, že úpravou výživy dokážeme riadiť / orientovať naše gény. Tiež spomaľovať procesy, ktoré spôsobujú starnutie a choroby. Prof. Valtera Longa časpis Time zaradil do zoznamu 50 najvplyvnejších postáv na svete v roku 2018 v oblasti zdravia.

Vzťah medzi genetikou, stravou a dlhovekosťou

K svojim 25-ročným výskumom pridáva i ďalšie poznatky. Vzťah medzi genetikou, výživou a dlhovekosťou. Jeho nový výskum, uverejnený v časopise Cell, poukázal na to, že diéta imitujúca pôst (DMD), sa preukázala ako účinná v boji proti mnohým chorobám súvisiacim so starnutím. Má špecifické pozitívne účinky na zvieratá postihnuté zápalovými ochoreniami čriev, ktoré sú zdrojom bolesti, hnačiek, zlej absorpcie, niekedy anémie. Za posledných 10 rokov sa toto ochorenie zvýšilo 20-násobne a postihuje veľkú časť obyvateľstva. Predmetný výskum testoval myši trpiace chronickými zápalovými chorobami čreva. Tieto prešli 2 cyklami DMD po 4 dňoch a potom sa vrátili späť k normálnej strave. Preukázali sa jasné zlepšenia symptómov spojených s patológiou. Regenerácia črevného epitelu prostredníctvom aktivácie kmeňových buniek, lepšia kontrola imunitnej reakcie a zvýšenie „dobrých“ črevných populácií, najmä laktobacilov a bifidobaktérií.

Aké sú výsledky testov pri črevných ochoreniach ?

Výsledky získané z predchádzajúcich štúdií a z najnovšieho výskumu uverejneného v časopise Cell ako tvrdí profesor Valter Longo, „naznačujú, že cykly PMD pozitívne ovplyvňujú markery systémového zápalu u ľudí.“ Tiež verí, že prinesú zlepšenie u pacientov so zápalovým ochorením čriev ako je Crohnova choroba a ulcerózna kolitída. Za týmto účelom Univerzitná klinika v Janove (San Martino Hospital) vyvíja randomizované klinické skúšky, ktoré zahŕňajú použitie DMD u pacientov s chronickými zápalovými ochoreniami čriev s cieľom presne určiť ich účinnosť a bezpečnosť u človeka.

Nielen prevencia…

„Nielen prevencia, ale sú tu aj skutočné vyhliadky na efektívnu a kvalitu života rešpektujúcu liečbu tejto komplikovanej patológie . Giorgio Sesti, profesor interného lekárstva na Magna Grecia University v Catanzaro vysvetľuje: „ V súčasnosti sa lieči toto ochorenie kortizonovými prípravkami, imunosupresívami a antibiotikami. Cieľom je zmierniť črevný zápalový stav, inhibovať imunitný systém a bojovať proti baktériám škodlivým pre črevo. Zatiaľ čo vedecký výskum ešte nebol identifikovaný ako špecifický liek, zameriavame sa na vývoj nových terapeutických prístupov, ktoré zlepšujú kvalitu života pacientov.“

Ako pôsobí diéta imitujúca pôst (DMD)?

Program (DMD) je diéta, ktorá napodobňuje pôst bez toho, aby ním naozaj bola. Je schopná stimulovať nové preprogramovanie buniek. Pomáha telu regenerovať sa a to aj prostredníctvom produkcie kmeňových buniek. Eliminuje negatívne pôsobenie času, a tak pôsobí proti javom súvisiacimi s procesmi starnutia a s tým spojenými chorobami. Počnúc alzheimerovou chorobou, kardiovaskulárnymi problémami, cukrovkou typu 2 a dokonca aj nádormi. Skladá sa z periodických cyklov v podstate vegánskej stravy s nízkym obsahom kalórií, s veľmi nízkym obsahom bielkovín, cukrov a iba z „dobrých“ tukov. Venuje špeciálnu pozornosť na prebiotický obsah, schopný pôsobiť na črevnú flóru. Pre zdravého človeka schéma stanovuje 5-denné cykly. V prípade pacientov s rakovinou alebo autoimunitnými ochoreniami to môže byť 4 alebo 7 dní nízkokalorickej stravy. V prvý deň je to 1 000 kcal a 700 kcal nasledujúce dni. Opakuje sa v priemere každých 3-6 mesiacov po všeobecnom lekárskom vyhodnotení .

Potvrdené účinky DMD

Účinky sú rozsiahle a potvrdené rôznymi štúdiami: zníženie brušného tuku, škodlivý pre jeho endokrinnú aktivitu, zníženie tlaku a cholesterolu, C-reaktívneho proteínu (zápalového markera) a Igf proteínu 1 (inzulínu podobný rastový faktor typu 1) spojený s rakovinou a starnutím, regeneračné účinky na pamäť a učenie. „V praxi, komentuje Longo,“ je to istá modalita, ktorá prostredníctvom zložitých mechanizmov výberu buniek umožňuje akoby zakonzervovať optimálne podmienky typické pre mladý organizmus. Niečo na spôsob prirodzenej hibernácie. Pričom sa predíde / oneskorí nástup chorôb, a tým aj predĺži život“. Podporovateľ metódy Umberto Veronesi potvrdil, že je to pravda, hovoriac o spomalení času, ktoré je schopné zabezpečiť predĺženie života až o 10 rokov.

Diéta dlhovekosti

Každá terapia však funguje najlepšie, ak je spojená s primeraným životným štýlom. Preto aj Valter Longo navrhol na základe rovnakých vedeckých zásad popri protokole DMD – dieta imitujúca pôst aj diétu dlhovekosti, ktorú odporúča ako referenčný bod pre zdravú stravu proti starnutiu. Hlavné pravidlá: Je nevyhnutné prijať v podstate vegánsku stravu s pridaním rýb (2 až 3-krát týždenne), držať sa čo najďalej od konzumácie nasýtených živočíšnych tukov a cukrov (aktivujú gény -PKA a Tor-S6k- urychlovače starnutia), obmedziť spotrebu bielkovín (do 65 – 70 rokov, asi 35 – 40 g denne na 60 kg hmotnosti) s uprednostňovaním proteínov rastlinného pôvodu (strukoviny). Zamerajte sa na celozrnné produkty, veľa zeleniny, ochutenej (50 – 100 ml za deň) extra panenským olivovým olejom a pravidelne konzumujte hrsť orechov a semien bohatých na omega3.

Ďalšie doporučenia

Okrem tejto stravy užívajte multivitamínové a multiminerálne doplnky, aby ste kompenzovali nedostatky mikroživín, ktoré sú dnes veľmi časté. Napr. vitamín D, kyselina listová a ďalšie. Jedzte v 12 hodinových intervaloch a vyhnite sa jedeniu 3 hodiny pred spánkom. Venujte sa fyzickej aktivite. Denné prechádzky, ale aj náročnejšie aeróbne aktivity každý druhý deň, napríklad plávanie, jazda na bicykli alebo beh. Všetko s rozumom a vyvážene. Bez z toho, aby ste sa zbavili radosti z jedla, ale aby ste ovládli excesy, ako sú „súčty“ ovocia, cukroviniek, bieleho chleba a cestovín. To znamená cukrov a škrobov, ktoré navyše otvárajú dvere obezite a zväčšujú objem pása. Tým spôsobujú inzulínovú rezistenciu a väčšie riziko chorôb spojených so starnutím. Je veľmi dôležité udržať pod kontrolou hmotnosť a pás (max. 80 cm pre ženy a 94 cm pre mužov). Tuk v brušnej dutine má vplyv endokrinnú aktivitu a keď sa príliš zvyšuje, mení metabolizmus, čo sťažuje návrat k normálnej hmotnosti.


(“La dieta della longevità”, Valter Longo, Ed. Vallardi)

ProRegen

Lekárska veda potvrdzuje, že veľký príjem stravy a následné priberanie skracuje života a naopak, malý príjem potravy je zdravý a dokonca život predlžuje.

Pozrite sa, čo všetko obsahuje program ProLon a ako vám pomôže na ceste za zdravším ja.

Produkt je v príprave!

Zanechajte nám svoju emailovú adresu, a my vám dáme vedieť, kedy bude produkt pripravený na dodanie.

Vo chvíli kedy bude produkt pripravený na dodanie, dáme vám rýchlo vedieť.